Mobiele Communicatie Unit
Mobiele Communicatie Unit

Globe Group

Samen veilig!

slider-home-team-4-binnen

Samen veilig

Wij staan voor u klaar!

header-beveiliging

Beveiliging

Mobiele surveillance, evenementen, zorg & meer

header-nix2

Evenementen

Beveiliging, verkeersveiligheid, veiligheidsplannen & meer

header-objectbeveiliging

Mobiele surveillance

Alarmopvolging, objectbeveiliging, collectieve beveiliging, opleidingen & meer

Verkeersveiligheid
Verkeersveiligheid

Verkeersveiligheid

Ook specialist in opleidingen

Europe Traffic Support terugkomdagen 2020

  • Jaarlijkse terugkomdag voor verkeersregelaars
  • Europe Traffic Support
  • Theorie en praktijk 

Ons oog, uw veiligheid. Dé slogan van de gehele Globe Group. Wij zorgen met ons scherpe oog voor de veiligheid van u. Of het nu gaat om uw bedrijf, industrieterrein, evenement of op de openbare weg. Globe Group staat voor u klaar.

Om deze veiligheid te kunnen waarborgen zijn wij in het bezit van een aantal keurmerken en op het gebied van onze verkeersregelaars is dat de Veiligheids Checklist Aannemers, oftewel de Al onze verkeersregelaars zijn het bezit van minimaal VCA Basis, dit om veilig werken hoog in het vaandel te laten staan. Een onderdeel van deze VCA is het up-to-date houden van de kennis en kunde van de verkeersregelaars. Dit doen wij op verschillende manieren. Werkplekinspecties, het tweemaal per jaar verplicht maken van onze eigen e-learning betreft veilig werken en de jaarlijkse terugkomdagen in het voorjaar.

Als de asfaltcentrales en het materiaal van onze opdrachtgevers worden voorzien van onderhoud, is het ook de ideale tijd voor deze dagen. “Hoe ziet zo’n terugkomdag eruit?” Hoor ik u denken. Laat me u meenemen naar afgelopen maandag, de eerste van een aantal terugkomdagen.

Programma terugkomdag Europe Traffic Support


• 08:30 uur

De eerste verkeersregelaars druppelen binnen in ons eigen opleidingscentrum, B.O.C. Opleidingscentrum. We starten deze dag natuurlijk met een overheerlijk vers kopje koffie.

• 08:45 uur

De dag begint, eerst worden er een aantal zaken doorgenomen met betrekking tot de planning, het planningsprogramma, de dienstrapportages en het calamiteitenformulier. Dit doet Richard namens de planning/kantoor.

• 09:00 uur

Onze docent Raymond neemt het woord en legt uit waar we het in de theorie over gaan hebben. Diverse zaken op het gebied van veiligheid komen aan de orde.

Theorie tijdens de terugkomdag 

Allereerst worden praktijkvoorbeelden met bijzonderheden van de afgelopen jaren besproken. Een levendige discussie komt op gang. Als verkeersregelaar kom je op veel diverse plaatsen, geen dag is hetzelfde. Dus je maakt ook met enige regelmaat bijzondere situaties of momenten mee.

Goede veiligheid begint bij jezelf, dus dit is een jaarlijks terugkerend en zéér belangrijk onderdeel van de herhaling. Want als je je eigen veiligheid al niet in acht neemt, hoe kun je dan de veiligheid van de wegwerkers en weggebruikers garanderen? Onder meer de LMRA (Last Minute Risico Analyse) en de plaats op de weg die je inneemt in diverse situaties worden uitgelegd. Deze LMRA voert elke medewerker elke dienst opnieuw uit. Wat zijn de gevaren? Kan ik deze beheersbaar maken en wegnemen? Wat is daarvoor nodig? En kan dit niet? Dan mogen de werkzaamheden niet aanvangen. Aan de hand van een aantal tekeningen en foto’s wordt dit toegelicht. Want plaatjes zeggen zoveel meer dan duizend woorden.

Ook komen het gebruik van amber attentieverlichting (zwaailichten) en het uitzetten van kegels aan de orde. Naast het werk bij wegwerkzaamheden en onderhoud aan de weg of snoeiwerkzaamheden assisteert Europe Traffic Support ook bij calamiteiten. En als je in het holst van de nacht in het buitengebied assistentie verleent bij een ongeval is deze verlichting soms best handig. Alleen mag je deze niet maar zo voeren. Hieraan zijn strikte regels verbonden en vandaar dat dit ook behandeld wordt. Als laatste punt staat kegels uitzetten op het programma. Ook dit wordt door Raymond aan de hand van een aantal foto’s, tekeningen en een filmpje haarfijn uitgelegd. Duidelijkheid alom en dat is waar het hele vak van verkeersregelaars om draait.

• 11:00 uur

Dan is het tijd om het geleerde in de praktijk te brengen. Op naar Doetinchem. Ter plekke een laatste uitleg, een LMRA en de voorbereiding met het uitzetten van de midden afscheiding.

Foto's terugkomdag

Praktijkoefeningen terugkomdag verkeersregelaars

• 13:00 uur

Na deze praktijk opdracht terug naar Zelhem voor een welverdiende lunch met verse soep van Joke en heerlijke broodjes.

• 13:30 uur

Nog even evalueren en overige vragen behandelen en de dag zit erop. Máár niet voordat de formulieren van onze beloningsboom zijn uitgereikt.

Deelnemen

Het deelnemen van deze terugkomdag is een voorwaarde voor het verzilveren van de punten die in 2019 op zijn gebouwd met betrekking tot onze beloningsboom. Een extraatje die de verkeersregelaars, maar ook onze evenementenbeveiligers, opbouwen als blijk van waardering vanuit de directie.

Al met al kunnen we terugkijken op een zeer geslaagde, informatieve, maar ook gezellige dag. En in de aankomende weken zullen er meer van deze terugkomdagen volgen.

Contact

Wilt u meer weten over onze verkeersregelaars of de terugkomdag die wij voor hen organiseren? Neem dan contact met ons op. 

Neem direct contact met ons op

Bel voor een afspraak met: 0314 - 35 12 20