Welkom
Welkom
bij Globe Group

Welkom

Bij Globe Group

header-warehouse

Veiligheid  

In de breedste zin van het woord

zorg

Beveiliging

In de zorg. Altijd dichtbij

header-kluis

Beveiliging

Mobiele Surveillance, alarmopvolging, objectbeveiliging, opleidingen & meer

ontwerp-zonder-titel-28

Beveiliging

Collectieve beveiliging. Samen sta je sterker dan alleen

header-nix2

Evenementenveiligheid

Beveiliging, verkeersveiligheid, veiligheidsplannen & meer

Verkeersveiligheid
Verkeersveiligheid

Verkeersveiligheid

PSO gecertificeerd en specialist in opleidingen

gs-

Samen veilig

Wij staan voor u klaar

Richard neemt u mee met een project van A tot Z

  • Europe Traffic Support
  • Nieuw project
  • Verkeersregelaars
  • Infrawerkzaamheden

Een groot project. Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk bij Europe Traffic Support? Vandaag neem ik, Richard, u mee en vertel ik u van A tot Z hoe wij werken bij ETS. 

Werk aan de N817

In navolging van het project op N816 in april is nu de N817 van Ulft naar Gendringen toe aan vernieuwing. Tussen 31 augustus en 16 oktober 2020 wordt er een groot onderhoud uitgevoerd aan de Oude IJsselweg (N817) tussen Ulft en Gendringen. De werkzaamheden bestaan uit het vervangen van het asfalt op de hoofdrijbaan en het aanleggen van een nieuwe rotonde ter hoogte van de kruising Varsseveldseweg / 't Goor. Er komt een veilige oversteek voor (brom) fietsers over de N817 ter hoogte van de Hoofdstraat. Het werk start aan de kant van de N317 in Ulft en eindigt in Gendringen en wordt uitgevoerd in 3 fases. Meer weten? Klik dan hier voor meer informatie over deze werkzaamheden. 

De samenwerking tussen Save Traffic Nederland en Europe Traffic Support (ETS) op de N816 is dusdanig goed bevallen dat voor het werk dat gaat plaatsvinden op de N817 wederom contact is gelegd. De uitvoerder bij dit project is NTP Groep. Ook bij deze opdracht wordt er gebruik gemaakt van één van de pijlers van de Globe Group, namelijk SROI (Social Return On Investment). Want ja, dat kunnen wij. Wij bieden kansen aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en dus kunnen bij ons afspraken gemaakt worden met betrekking tot een SROI verplichting. Er is afstemming bereikt over de invulling van de klus en dan gaat het echte werk beginnen.

Werkvoorbereiding met werktekeningen

Want ETS gaat verder dan alleen een poppetje op de aangegeven plaats neerzetten. In een voorstadium worden de werktekeningen gedeeld en hier wordt gekeken naar waar de verkeersregelaars moeten komen te staan en wat de instructie per post is. Is het gehele wegvak afgesloten? Of mogen aanwonenden en bestemmingsverkeer er wel door? Zijn er nog andere bijzonderheden?

Per post wordt de locatie bepaald en deze wordt in het plansjabloon opgenomen. Zo weet de verkeersregelaar de exacte locatie en kan hij of zij vanuit ons eigen planningsysteem via Google Maps navigeren naar de locatie. Een plansjabloon? Ja, want in dit geval gaat het in fase 1 om vier posten van 06.00-18.00 uur. Dus dat betekent ook dat de diensten gesplit worden. Vier verkeersregelaars in de ochtendploeg en om 12.00 uur de aflossing door 4 verkeersregelaars voor de middagploeg.

Inzicht in ons plansjabloon 

Van kantoor naar de werkvloer

In de week voorafgaand aan de klus wordt er contact gezocht met de uitvoerder of het wenselijk is dat er nog een vooroverleg plaatsvindt. Om de laatste puntjes op de i door te nemen en eventuele aanpassingen ter plaatse te bespreken. En dan is het maandag 31 augustus 05:30 uur. Het project gaat over een half uur beginnen. Tijdens de opstart van dit soort projecten ben ik zelf aanwezig. Waarom? Dit is prettig voor de uitvoerder, want die is druk genoeg op zo’n eerste ochtend. Maar dit is ook prettig voor de verkeersregelaars. Want we zijn een team, we moeten het samen doen. En dat betekent in ons geval dat de planner niet alleen van 08:30-17:00 uur op kantoor is en alleen dan te bereiken is.

Hoe vroeg het ook is: onze verkeersregelaars hebben zin in het nieuwe project

Tijdens het project blijf ik met regelmaat de werkvloer bezoeken. In het kader van werkplekinspectie wat nodig is voor het behoud van onze VCA-certificering, maar ook om onze verkeersregelaars in de praktijk bezig te zien en even met ze bij te praten. Betrokkenheid, dat is waar het om gaat. En dat bereik je alleen door samen te werken. Want verkeersregelaars zonder planner is lastig. Maar een planner zonder de bereidwillendheid van de verkeersregelaars ook. En natuurlijk zijn we altijd 24/7 bereikbaar voor onze mensen en opdrachtgevers. Want ons werk stopt niet na kantoortijd.

Verloop van het project

Fase 1 duurt drie weken en tijdens de tweede week van deze fase begint de voorbereiding van de volgende fase alweer. Nieuwe tekeningen, nieuwe postindelingen en een nieuw plansjabloon. En natuurlijk met enige regelmaat tussendoor overleg met de uitvoerder ter plaatse, met de planning van STN. Loopt alles volgens plan? Moeten we nog bijschaven? We blijven tot aan de allerlaatste dag om alles te monitoren en zorgen samen met de opdrachtgever en het uitvoerende team dat ook deze klus weer tot een goed einde wordt gebracht. Europe Traffic Support regelt het voor u.

Werken bij Europe Traffic Support

Omdat wij als bedrijf nog altijd groeien zijn we bijna altijd wel op zoek naar enthousiaste collega's voor in het verkeer.

Wil jij ook betrokken zijn en meehelpen aan projecten zoals deze? Ben jij op zoek naar werk in (voornamelijk) Oost-Nederland? Ben je ZZP'er? Óf ben je op zoek naar een nieuwe werkgever en ben je in het bezit van een aanstellingspas en eventueel VCA? Mocht je nog geen VCA hebben dan kunnen wij dat ook voor je verzorgen. Stuur dan een mailtje met je gegevens en/of CV naar richard@globegroup.nl of bel met 0314 - 35 12 20. We komen graag met je in contact, ook als je maar beperkt beschikbaar bent! 

Bel voor een afspraak met: 0314 - 35 12 20